dimarts, 28 d’octubre del 2014


LLENGUATGE MUSICAL

PROGRAMACIO P4 i P5 – SENSIBILITZACIÓ MUSICAL

OBJECTIUS

Aprendre a respectar el professor

Aprendre a respectar els companys

Aprendre a respectar el material de la classe

Aprendre a respectar el torn i l’ús de la paraula

Aprendre a escoltar.
Aprendre a treballar en equip.
Aprendre a memoritzar.
Aprendre nou vocabulari.
Aprendre a mantenir un ordre dins dels jocs musicals.
Aprendre a cantar cançons molt senzilles.


CONTINGUTS
Distingir entre sons aguts i greus; llargs i curts.
Picar de mans i mantenir un ritme cantant al mateix temps.
Cantar cançons començant per graus conjunts i  incrementant la dificultat segons la resposta dels nens.


METODOLOGIA
Aprenentatge de les cançons per imitació del professor i mitjançant l’explicació d’un conte.
Aprenentatge de cançons amb ritmes molt senzills.




PROGRAMACIO MUSICA i MOVIMENT



OBJECTIUS


Aprendre a respectar el professor.




Aprendre a respectar els companys.
Aprendre a respectar el material.
Aprendre a respectar el torn  i l’ús de la paraula.
Aprendre a escoltar.
Aprendre a treballar en equip.
Aprendre a mantenir un ordre dins dels possibles jocs musicals.
Iniciació d’exercicis per a col·locar bé la veu.
Cantar cançons amb lletra i també amb les diferents notes musicals.




CONTINGUTS

La clau de sol.

Picar el ritme al mateix temps que es canta.

Coneixement de les notes musicals.

Cançons senzilles de memòria amb lletra.
Cançons senzilles de memòria amb notes.

METOLOGIA
Cançons tradicionals.
Aprenentatge per imitació del professor.


PROGRAMACIO NIVELL ELEMENTAL I i cant coral

OBJECTIUS

Respecte al professor, als materials de classe i als companys.

La importància de presentar de manera polida els treballs i els exercicis.

Aprendre continguts musicals teòrics: des de dibuixar la  clau de sol a la lectura fluïda senzilla d’aquesta clau.

Aprendre els signes musicals d’una partitura: cometes de respiració, barres divisòries, signes del compàs…

Els compassos simples.
Identificar totes les figures musicals i els seus silencis.


CONTINGUTS
Dibuix de la clau de sol.
Lectura de notes en la clau de sol.
La nomenclatura anglesa.
Els registres de la clau de sol.
Línies addicionals superiors i inferiors.
Copiar partitures i descriure-les.
Solfeig de cançons amb ritmes molt senzills i compassos simples.



METODOLOGIA
Aprenentatge per imitació i repetició.

CANT

Aprendre a col·locar la veu i a fer els exercicis vocals corresponents previs al cant.

Cantar amb lletra totes les cançons de memòria.

Cantar les mateixes  cançons amb les notes musicals.

Cantar afinada una sola línea melòdica.
Frasejar.


PROGRAMACIO NIVELL ELEMENTAL II i cant coral


OBJECTIUS
Respecte al professor, als companys i al material.
La importància d’una bona presentació dels exercicis escrits.
Coneixement i lectura de la clau de fa.
Coneixement dels compassos compostos.
Entendre els compassos simples i els compostos.
Entendre l’efecte de les armadures.
Omplir compassos simples fins un nombre determinat de figures.
Aprendre els intervals i analitzar-los.
Iniciació als dictats melòdics i rítmics.
Solfejar fluidament partitures en clau de sol.


CONTINGUTS

A nivell teòric: clau de fa i els seus registres, omplir compassos simples amb figures i silencis, trobar els compassos compostos a partir dels simples, identificació i anàlisi intervàlica, les armadures i els seus efectes.

 A nivell auditiu: dictats fàcils rítmics i melòdics.
A nivell de cant: aconseguir cantar cànons i partitures a dues veus.



METODOLOGIA

Cantar les cançons que el professor cregui adequades des de el pare Irineu Segarra a E. Willems.
Aprenentatge de les cançons amb lletra i amb notes musicals.


CANT

Cantar amb la veu ben col·locada.

L’emissió correcta de la veu.

Cantar sempre de memòria tant amb  lletra com amb notes

Cànons.
Afinar Cançons a dues veus


PROGRAMACIO NIVELL SECUNDARI
OBJECTIUS
Respectar al professor, als companys i el material.
Solfejar fluidament (entonant, mesurant i marcant el ritme) partitures en clau de sol.
Conèixer i llegir amb certa soltura la clau de fa.
Practicar la lectura a primera vista.
Memoritzar algunes cançons i lliçons de solfeig.
Treballar polirítmies individualment i en grup.
Entendre els compassos simples i compostos.
Dominar les tonalitats.
Omplir compassos simples i compostos amb un nombre determinat de figures.
Classificar intervals.
Realitzar dictats tant melòdics, rítmics com melòdic-rítmics.
Cantar interiorment. Escoltar petits fragments per desenvolupar la memòria i la interiorització.

CONTINGUTS
- A nivell teòric:
Compassos simples i compostos (parts i divisió de les parts, forma de marcar-los, regles d’accentuació, F.U.T-F.U.C-F.U.S, formes d’indicar-los).
Relació entre compassos simples i compostos.
Canvis d’accentuació (síncope i contratemps).
Canvis de compàs i equivalències.
Grups artificials o de valoració especial.
Classificació d’intervals: (ascendents/descendents, conjunts/disjunts, melòdics/harmònics, designació numèrica, qualificació (M, m, Au. Dis), composició, simples/compostos, inversió).
Tonalitats
Escales (diatòniques, cromàtiques, modalitat o mode (M-m) tonalitat o to, graus, escala major (tipus), escala menor (tipus), graus tonals i modals etc.).
Acords.

- A nivell rítmic:
Exercicis rítmics.
Ritmes.
Polirítmia individual.
Polirítmia col·lectiva (en dos grups i en tres grups).
Improvisació rítmica.
Creativitat: Inventar respostes rítmiques.

- A nivell auditiu:
Dictats rítmics
Dictats melòdics.
Dictats melòdic-rítmics.
Identificació de notes, de notes alterades, d’intervals harmònics consonants i dissonats, d’intervals, d’intervals M o m, d’acords etc.

- A nivell de cant: Cançons adequades al nivell, cànons i cançons a dues veus.

METODOLOGIA
El procés d’ensenyament/aprenentatge dels continguts (adequats al nivell) es portarà a terme d’una manera progressiva i seqüènciada i adaptant-se sempre a les característiques dels alumnes.

CANT CORAL
Cantar amb la veu ben col·locada. Emissió correcta de la veu.
Vocalitzar.
Entonar.
Cantar de memòria tant amb lletra com amb notes.

- Continguts de EDUCACIÓ VOCAL
Relaxació.
Respiració.
Emissió vocal.
Vocalització.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada